Nya skulder, here I come!

2008-10-13 @ 21:28:57

Skrivet av: En entusiastisk Gustav



Jag besökte biblioteket idag för första gången på väldigt länge. Det var nämligen så att jag både hade tappat bort mitt lånekort och väntade mig en stor skuld att betala. För en gångs skull kände jag för att ta itu med detta, så jag och Amanda begav oss dit i raskt gångtempo. När jag väl hade betalat min skuld på imponerande 17 kronor (hade förväntat mig närmare 100 kr) sprang jag till CD-avdelningen och plockade allting av minsta intresse. Jag lyckades även hitta två i mitt tycke mycket intressanta böcker; Fans av Fredrik Strage och Musikliv: Vad människor gör med musik - och musik med människor av Lars Lilliestam.

Jag har snart läst halva första boken, och den är riktigt underhållande. Den andra är jag mer intresserad av för de frågor den, enligt beskrivningen, tar upp:

- Vad är musik och varför har vi musik?

- När, var, hur och varför spelar vi och lyssnar på musik?

- Hur tänker, talar och skriver vi om musik?

- Varför har människor olika musiksmak?

- Vilka människor tycker om vilken sorts musik?

- Finns det bra och dålig musik?

- Hur påverkar ny teknik vårt förhållande till musiken?

- Vad kostar musiken?

Det ska bli intressant att ta reda på hur han har tolkat den sista frågan!

Kommentarer
Postat av: Siri

Jag är såå stolt över hur du håller ställningarna här på bloggen. Love ya to pieces!

2008-10-13 @ 22:09:39
URL: http://sirre.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Den sista boken lät intressant. Finns det några svar man kan ta på till de där frågorna? :)

2008-10-14 @ 17:30:25
URL: http://itsthedarkyourehating.blogspot.com
Postat av: Anna

ja, precis?

2008-10-16 @ 11:13:24
URL: http://aliblyerts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0