Början på någonting nytt!

2008-10-17 @ 18:58:16

Skrivet av: En oerhört glad Gustav!

Äntligen kan jag längta till mitt rum hos pappa! Efter flera år av väggar vars tapeter har haft en skrikigt blå kulör (och mer än nog lång tid med ett skrivbord av kontorsstorlek deluxe) är det dags för mig att trivas i båda mina hem! Jag har kört på det klassiska; tre brunfärgade väggar och en lite mer skrikig fondvägg. Fondväggen föll jag direkt för när jag såg den i butiken och pappa gick med på att betala den! Resten betalade vår hyresvärd, som även anställde en tapetseringsfirma.


Jag har ännu inte bestämt mig för hur jag ska göra med skrivbordet. Jag gillar inte det jag har just nu och har planer på att byta ut det (det är dock mycket bättre än kontorshelvetet som bokstavligen tog upp 50 % av golvytan). Pappa pratade om att kanske ta bort fönstergaveln och istället skruva fast en mörkbetsad bänkskiva som passar perfekt mellan väggen och den otympliga stolpen. Men, det blir ett framtida projekt... (För övrigt är det Amanda på bilden. Som vanligt kommer hon hit, läser mina böcker och beger sig hemåt igen!)


Jag skyller på min usla kompaktkamera (som för övrigt började ryka och lukta bränt) för den genomgående usla kvaliteten på bilderna. De gör inte tapeterna rättvisa! I alla fall, jag hoppas det här är nog för att ni ska se de underbara tapeterna (och den fräcka vägglampan, höhö). Jag vet inte heller vad jag ska göra med det mittersta planet i bokhyllan, så tills vidare är det en tillfällig avlastningsplats för plugg, mp3-spelare och andra småsaker.

Till vissas förtret är Liberal-affischen borta, men räds icke! Den kanske gör comeback en dag! ;)


Slutligen, för att ni ska se hur avskräckande mina rumsväggar var förut (och skymta en två år yngre Gustav):


Kommentarer
Postat av: Anna

Gustav, nu kan jag äntligen helhjärtat kommentera (jag orkar inte fundera på finanskrisen, jag kommer att överleva!).. Hm, fint rum :)

2008-10-18 @ 09:45:45
URL: http://aliblyerts.blogg.se/
Postat av: Siri

Jag tror jag vill ha ditt rum (och resten av lägenheten med, för den delen). Perrrfekt crib med perfekt läge. Watch your back.

2008-10-18 @ 13:41:07
URL: http://idiocy.blogg.se/
Postat av: skrivet av: en besviken ingrid

jag tänker inte ens försöka läsa.

2008-10-18 @ 16:09:51
Postat av: G.

VAD VILL DU HAAA AV MIG, INGRID?!

2008-10-18 @ 16:18:15
URL: http://idiocy.blogg.se/
Postat av: Zlatan

För lite fotbollar.

2008-10-18 @ 16:39:41
Postat av: Anna Åström

Shit va fiint det blev Gustav! :D

Snygg Blogg ocksså! :D Kul!

2008-10-18 @ 23:24:42
Postat av: Nathalie

S-N-Y-G-G-T!

2008-10-20 @ 18:29:01
URL: http://itsthedarkyourehating.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0