Söker ni en materialist? Look no further...

2008-05-08 @ 21:49:06

Skrivet av: En lyrisk Gustav

Jag har äntligen bestämt mig för vad jag ska göra med pengarna som bara flyger in på mitt konto från lite varstans! Det blir nog att beställa ett par Ultimate Ears Super .fi 5 Pro för det billiga priset 1 998 SEK exkl. eventuella fraktkostnader. Detta innebär alltså att det inte blir någon biljett till Arvikafestivalen i år, men att få uppleva Tori Amos i dessa hörlurar är nog än mer för att kompensera. (Dessutom sparar jag in både pengar på "onödiga" saker och eventuella pinsamheter.)

http://reviews.digitaltrends.com/images/reviews/full/4336/20070220_0938422.gif

Ultimate Ears Super .fi 5 Pro

Sedan måste jag faktiskt säga emot inläggets rubrik (paradoxalt nog) med att jag inte köper de här enbart för att köpa någonting, utan för att jag faktiskt älskar musik så pass mycket att jag anser det vara värt. Dessutom är det både miljö- och ekonomimässigt bättre. Ju dyrare saker jag köper desto mer pengar är i omlopp, vilket hämmar eventuell inflation. Hörlurarna är också av högsta kvalitet, vilket betyder att jag aldrig kommer att behöva byta ut dem. Vad hjälper det? Jo, sophögarna som jag tidigare rapporterade om växer inte alls lika snabbt! Det är bättre att köpa dyra saker av hög kvalitet man vet med sig att man kommer att använda istället för att köpa små, billigare köp på en reguljär basis!


http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/19/0,1425,i=198565,00.jpg
Ultimate Ears 11 Pro

Ni som klagar på priset; det finns faktiskt värre - tro det eller ej! Eller, vad säger ni om Ultimate Ears 11 Pro för det överkomliga priset $ 1 150 (6 940 SEK)?

Kommentarer
Postat av: ethel

Det är bra gustav, fight the ..inflation

2008-05-09 @ 18:59:55
URL: http://ehol.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag är fortfarande inte riktigt helt för detta köp...

Jag tycker vi ska spara och hitta på något (i höst eller så, när jag kommit hem och sparat en stund..)

2008-05-10 @ 20:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0