Ljuva 70-tal!

2008-05-11 @ 15:30:14

Skrivet av: En lyrisk Gustav



Patti Smith - Because the Night [Live]

En klassisk låt i händerna på rätt artist. Inte bara är Patti Smith en av de bästa artisterna jag någonsin fått chansen att njuta av, hennes version av denna välkända låt är även klart överlägsen alla andra. För er som inte vet; Bruce Springsteen skrev en akustisk version av låten, men valde att inte använda den. Därför gav han den till Patti Smith, som inte bara skrev om stora delar av texten och perfektioniserade melodin - det är även tack vare henne låten idag spelas upp av ett helt band. Tack för en odödlig låt!

Kommentarer
Postat av: Grå

Åh! Du fick mig just att inse att den här försvunnit ur mitt iTunes, ska genast åtgärda det. Under tiden lyssnar jag lite på Dancing Barefoot.

2008-05-11 @ 20:03:35
Postat av: Josse

åh den där låten är ju så sjukt bra :D

2008-05-13 @ 21:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0